به نام خدا


DirectX چیست؟

در ابتدایی ترین سطح Directx بعنوان یک واسطه بین سخت افزار در کامپیوتر شخصی و خود ویندوز ، بخشی از API ویندوز یا واسطه برنامه نویسی برنامه های کاربردی Application Programming Interface است .
برنامه های بازی و مالتی مدیا جزء رضایت بخش ترین برنامه های کامپیوتری می باشند ، ولی متأسفانه اجرای آنها به شیوه ای مناسب همیشه آسان نیست . علت اول اینکه ساختار کامپیوترهای شخصی هرگز به منظور استفاده بعنوان پایگاهی جهت بازی کردن طراحی نگردیده است . ثانیاً ماهیت طیف گسترده کامپیوترهای شخصی به معنای آن است که دستگاه یک نفر می تواند بسیار متفاوت با دستگاه دیگری باشد . لذا در حالیکه دستگاه های بازی همگی از سخت افزارهای مشابهی استفاده می کنند ، کامپیوترهای شخصی چنین نیستند : حیطه بسیار وسیع تفاوت های سخت افزاری می تواند دردسر بزرگی برای بازکردن این برنامه ها محسوب شود . جهت رهایی از این دردسر تا حد امکان ، مایکروسافت نیازمند معرفی استانداردی عمومی یا بهتر بگوئیم یک واسطه و میانجی عمومی بین سیستم عامل و هرگونه سخت افزار نصب شده بر روی کامپیوتر بود تا تمام برنامه های بازی و مالتی مدیا بتوانند از آن پیروی کنند . این واسطه عمومی همان Directx است ، یعنی چیزی که می تواند مانع سردرگمی های بسیاری شود .
Directx واسطه ای است که وظائف برنامه ریزی خاصی را بسیار ساده تر می سازد ، چه برای پدید آورنده بازی و چه برای ما که فقط می خواهیم بنشینیم و آخرین بازی پرفروش را بازی کنیم . لیکن قبل از ینکه بتوانیم Directx و چگونگی کارکرد آن را توضیح دهیم ، لازم است به تاریخچه آن نگاهی بیندازیم .

تاریخچه Directx
هر بازی نیاز به اجرای وظائف خاصی بصورت مکرر دارد . بازی نیازمند زیر نظر داشتن و کنترل داده های ورودی شما از طریق ماوس ، جوی استیک و یا یک بورد بوده و همچنین نیاز به نمایش تصاویری بر روی صفحه مانیتور و اجرای اصوات و موسیقی دارد . این تقریباً توصیف هر بازی در ساده ترین سطح آن است .
حال تصور کنید که این امر برای برنامه نویسانی که در ساختارهای کامپیوتر شخصی پیش از ویندوز اقدام به برنامه نویسی می کردند تا چه حد باور نکردنی و پیچیده بود .
لازم بود هر برنامه نویس روشی مختص به خود جهت خواندن کی بورد و یاحتی ردیابی اینکه آیا اصلاً جوی استیکی به سیستم متصل است یا خیر بنویسد ، چه برسد به اینکه بتوان از آن جهت باز کردن استفاده نمود . اعمال تکراری خاصی مورد نیاز بود تا بتوان حتی ساده ترین نوع تصویر را در صفحه نمایشگر نمایش داد و یا حتی صدایی ساده را اجرا نمود .
اساساً ، برنامه نویسان بازی ها در سطحی بنیادی با سخت افزار کامپیوتر کار می کنند . هنگامی که مایکروسافت ویندوز را معرفی نمود ، جهت برقرای ثبات و موفقیت پایگاه کامپیوتر شخصی ضروری بود تا کارها قدری برای برنامه نویسان و بازیکنان ساده تر شود .
چه کسی حاضر بود زحمت نوشتن بازی برای ماشینی را بکشد که در آن هر بار که قصد کار بر روی بازی جدیدی را داشت ، می بایست همه چیز را از نو بنویسد ؟
ایده مایکروسافت ساده بود : کار کردن مستقیم برنامه نویسان با سخت افزار را متوقف کرده و بجای آن یک toolkit عمومی بسازد که بتوانند آن را مورد استفاده قرار دهند . پس Directx متولد شد .

چطور کار می کند ؟
در ابتدایی ترین سطح Directx بعنوان یک واسطه بین سخت افزار در کامپیوتر شخصی و خود ویندوز ، بخشی از API ویندوز یا واسطه برنامه نویسی برنامه های کاربردی Application Programming Interface است .
برای مثال هنگامی که نویسنده یک برنامه بازی می خواهد یک فایل صوتی اجرا شود ، صرفاً فراخوانی (call) به تابع کتابخانه (library function) صحیح می باشد . هنگامی که بازی اجرا می شود ، عملکرد مزبور Directx API را فرا می خواند که به نوبه خود فایل صوتی را به اجرا در می آورد . برنامه نویس به دانستن نوع کارت صدایی که با آن سروکار دارد ، توانائی های کارت مزبور و چگونگی مکالمه با آن نیاز ندارد . ماکروسافت Directx را فراهم آورده است و سازنده کارت صدا نیز درایوی که توان اجرای Directx را داشته باشد فراهم کرده است . برنامه نویس تقاضای صدایی که باید اجرا شود را می نماید و صوت مزبور اجرا می شود بدون توجه به دستگاهی که صدا بر روی آن باید اجرا شود .

از دیدگاه ما بعنوان بازیکنان نیز Directx اوضاع را بطرز غیر قابل باوری تسهیل می نماید ، حداقل بصوت تئوری . شما کارت صدای جدیدی را جایگزین کارت قدیمی تان می کنید و کارت جدید به همراه درایو می آید . دفعه بعد که بازی مورد علاقه خود را بازی کردید ، هنوز می توانید صداها و موسیقی آن را شنیده و ناچار به انجام هیچگونه تغییرات پیکربندی پیچیده ای نمی باشید .
در ابتدا ، Directx زندگی خود را بعنوان یک Toolkit ساده آغاز نمود : سخت افزارهای اولیه محدود بوده و صرفاًَ گرافیکی بسیار ابتدایی مورد نیاز بود . با تکامل نرم افزارها و سخت افزارها از نظر پیچیدگی ، Directx نیز تکامل یافت .

اکنون Directx بسیار بیشتر از یک Toolkit گرافیکی بوده و اصطلاح مزبور ، در بر گیرنده گزیده گسترده ای از روتین ها می باشد . برای مثال روتین DirectInput می تواند با همه گونه ابزار ورودی از ماوس دو دکمه ای گرفته تا جوی استیک های پیچیده مخصوص عملیات پرواز سروکار داشته باشد و سایر بخش ها شامل DirectSound برای ابزارهای صوتی است و DirectPlay که یک Toolkit برای بازی های چند بازیکنی Online فراهم آورده است .

DOWNLAOD:

دانلود یک کیت دایرکس کامل مایکروسافت

DOWNLAOD THIS SOFTWARE WITH 571.68 MB HDD SPACE STANCE

مدیر وبلاگ جهت تماشای تصاویر و دانلود نرم افزار دایرکس 2011 از شما تشکر می کند.

SOROUSHSP1998@GMAIL.COM:ایمیل مدیر


آخرین مطالب
» زنجیر را باور نکن ( شنبه 24 تیر 1396 )
» سروش سلطانی بر می گردد .... از سال 94 تا کنکور تجربی 96 ( یکشنبه 18 تیر 1396 )
» چند اصطلاح مفید زبان انگلیسی | Some Useful Idiomes ( سه شنبه 12 مرداد 1395 )
» یک جمله زیبا از دکتر حسابی | A Beatiful Sentence From PROF.HESSABY ( دوشنبه 5 خرداد 1393 )
» دانلود 30 تصویر زمینه بی نظیر با کیفیت FULL HD ( سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 )
» خنده دار 4 بسیار جدید و مهیج | LAUGH TNT ( یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 )
» هیستامین | Histamine ( چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 )
» دانلود آهنگ رضا صادقی به نام دودکش | DOWNLOAD DOODKESH MUSIC FROM REZA SADEGHI ( پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 )
» چگونه زرنگ باشیم | HOW TO BOOST THE BRAIN POWER? ( یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 )
» آمونیاک ، ماده ای بسیار سمی و در عین حال کاربردی | Ammonia ( پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 )
» سفارشات پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به سلمان ( یکشنبه 31 فروردین 1393 )
» دانلود آهنگ ستاره از مهدی احمدوند | Download SETAREH Music From MEHDI AHMADVAND ( سه شنبه 5 فروردین 1393 )
» 10 راهبرد ساده برای افزایش هوش ( IQ ) ( دوشنبه 4 فروردین 1393 )
» سال نو مبارک ( چهارشنبه 28 اسفند 1392 )
» خود شناسی | Self Identifing ( یکشنبه 25 اسفند 1392 )
» چگونه دیگران را جذب کنیم؟ | how to absorb the others? ( سه شنبه 20 اسفند 1392 )
» خنده دار 3 ( چهارشنبه 7 اسفند 1392 )
» تا حالا دقت کردین 2 ( چهارشنبه 2 بهمن 1392 )
» جو زمین ولایه های آن | EARTH ATMOSPHERE AND ITS LAYERS ( شنبه 28 دی 1392 )
» شهاب سنگ و شهاب و شهابواره | METEORS AND METEORITES AND SHHABVARH ( جمعه 27 دی 1392 )
» گسل | FAULT ( چهارشنبه 25 دی 1392 )
» ماکروفاژ | MACROPHAGE ( دوشنبه 16 دی 1392 )
» آرامش مهمترین رکن موفقیت؛چگونه آرامش خود را همیشه حفظ کنیم؟ ( یکشنبه 15 دی 1392 )
» بوی شوم امتحانات ( چهارشنبه 11 دی 1392 )
» بافت عصبی ( پنجشنبه 28 آذر 1392 )
» نشان دادن مکان یک جسم در بعد 3 روی محور مختصات به کمک محور Z ( یکشنبه 24 آذر 1392 )
» رابطه با خدا راه اصلی کسب آرامش ( سه شنبه 19 آذر 1392 )
» چگونه زیست ۱۰۰ بزنیم؟ – موفقیت در زیست ( سه شنبه 19 آذر 1392 )
» انفاق ( جمعه 15 آذر 1392 )
» فروش اسپیکر ( جمعه 15 آذر 1392 )

موضوعات

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic